זהבית גולד עיצוב פנים

ניווט   

חזור

טיפים לעיצוב חדרי שינה - יחידת הורים

הקו המנחה בעיצוב חדר שינה הוא יצירת אווירה רגועה, חמה עוטפת ומפנקת.

המיטה היא הריהוט המרכזי במרחב ועליה להיות המוקד הויזואלי בחדר. בכדי להדגיש את המיטה יש להתייחס לגב/צורת המיטה וכן לקיר שמאחורי המיטה.

הלבשה בגוונים רכים, שימוש בטקסטיל והכנסת תאורה נעימה הם המרכיבים החשובים בעיצוב החדר.

ניתן להשתמש בצבעים נועזים, אך בצורה מתונה ועדינה בכדי לשמר את הרוגע.

הכנסת צבע, אם באמצעות צביעת הקירות /ואו חיפוי בטפט ישולב עם שאר הגוונים כך שייצור הרמוניה נעימה לעין.

לדוגמה:

room with cold colors palette

1. בחירת ריהוט התואם את ממדי החדר –

יש להשאיר מעבר של 80 ס"מ לפחות משני צדי המיטה. כמו כן, יש להשאיר מעברי גישה של 80 ס"מ לפחות, מסביב לריהוט נוסף (כגון שידה, ארון וכיו"ב) במרחב החדר.

2. בחירת צבעים –

לחדר השינה נעדיף אווירה רגועה לכן מומלץ להשתמש בפלטת צבעים טבעיים/ניטרליים או בשילוב של צבעים קרים. כדאי להיעזר בגלגל הצבעים לבחירת שילובי הצבעים.

דוגמה לפלטה לשימוש בצבעים טבעיים/ניטרליים:

natural colors palette

לדוגמה:

room with natural colors palette

דוגמה לפלטה לשימוש בצבעים קרים:

cold colors palette

לדוגמה:

room with cold colors palette

דוגמה לפלטה בשימוש בצבעים קרים בשילוב עם ניטרליים/טבעיים:

natural cold colors palette

לדוגמה:

room with natural cold colors palette

בשילוב פלטות הצבעים נשתמש להדגשת קיר (גב מיטה), לגווני חיפויי קיר דקורטיבי (כגון טפט) וכן לטקסטיל – מצעים, וילונות ושטיחים.

3. הלבשה בטקסטיל –

טקסטיל/בדים מעניקים לחדר חמימות ורכות ולכן בעלי חשיבות גדולה בחדרי שינה. בכוחם להעשיר את המרחב בתחושות ולשדר את האווירה אליה נכוון.

- מצעי המיטה – משלימים את הריהוט המרכזי והמשמעותי בחלל, הכריות מעניקות רכות ונפחיות מזמינה. כיסוי המיטה יוצר מראה מסודר ומסוגנן.

- וילונות – חשובים מאד בהיבט הפונקציונאלי – הצללה והצנעה (הסתרה), ובנוסף יש בכוחם ליצור אשליה שהחלון בעל מפתח גדול יותר מאשר במציאות. וילונות שיורדים עד לרצפה מקנים למרחב תחושה מאווררת וכן מעשירים בתחושה שמפתחי החלונות נדיבים יותר.

- שטיחים – מעניקים תחושה רכה, יוצרים תיחום אזורים וכן מוסיפים צבע וטקסטורה לחלל.

4. תאורה –

לתאורה חשיבות רבה בכל מרחב בבית.

בחדרי השינה יש לקחת בחשבון מספר אלמנטים לתאורה, וכן להתחשב בהעדפות האישיות שלנו ובתפקוד הנדרש במרחב:

- תאורה מרכזית – תאורה כללית לחדר, האור הכללי במרחב. בחדר שינה הוא לא חייב להיות מאד חזק ובהיר (בניגוד למטבח), אבל כזה שיספיק להאיר אפקטיבית את החדר, שיאפשר התארגנות נדרשת בחדר ללא תחושה ש"חשוך" מדי.

- תאורת קריאה – באם אנו אוהבים לקרוא במיטה חשוב למקם תאורה לצדי המיטה שתהיה מתאימה למטרה זו. המומלץ ביותר הוא גוף היוצא מעל המיטה מהקיר ומאפשר כיוונון נוח. באם אין הכנה כזו (נדרשת נקודת תאורה במיקום מתאים), ניתן להשתמש בגופים עומדים על שידה הדורשים חיבור להזנת חשמל (תקע/שקע). רצוי לבחור גופים בעלי גובה מתאים (ביחס לגובה המיטה) בכדי לקבל הארה נכונה לטובת קריאה.

- תאורת אווירה – תאורה זו הינה בעיקר דקורטיבית תוספת עיצובית למרחב. מבחינה פרקטית תאורה זו משמשת כתאורת "סימון" – כאשר לא רוצים להאיר (ולהעיר) את כל המרחב. תאורה זו מקבלים ע"י גופי תאורה בעלי עוצמת אור קטנה יחסית- על הקיר – צמודי קיר דקורטיביים, גופי תאורה ריצפתים (עומדים), או גופי תאורה שולחנים בעלי אהילים דקורטיביים התואמים לפלטת הצבעים שנבחרה עבור החדר.

bedroom

5. אבזור משלים –

פריטים דקורטיביים כגון תמונות, מוצרי נוי וכיו"ב המשלימים את עיצוב המרחב.

בחדר שינה מומלץ לא להעמיס בפריטים מיותרים שאינם נחוצים לשימוש יומיומי.

יש לחשוב מהם הדברים החשובים לנו בהישג יד ליד המיטה ובחדר עצמו ואותם לארגן ולמקם כך שהם ישרתו כאבזור המשלים - כך תתקבל גם נוחות וגם עיצוב.

bedroom